Mi lesz veled, Ferrari?

Mitől ilyen gyengék, mikor idén elvileg a legerősebb párosuk van?

Ferrari-Alonso-Raikkonen-01.jpg2014-re 2 világbajnok pilótát szerződtettek a csapathoz (ráadásul azt a 2-t, aki tavaly föl tudta venni a versenyt Vettellel legalább egy kis ideig), szóval nem lehet azt mondani, hogy a pilóták nem elég gyorsak, öregszenek, stb. De vajon miért van ez? Hova tűnt az a Ferrari, akivel Räikkönen 2007-ben világbajnok lett? Vagy hova lett az a Ferrari, akivel Alonso 2-szer is nagyon közel került a vb-címhez?

Az is egy érdekes kérdés, hogy miért nem tudtak 1-et sem behúzni a bajnoki címekből, amikor annyira közel kerültek hozzá.... 2012-nél túl nagy mázli kellett volna hozzá (bár Alonso csillagzatát látva eddig simán benne lett volna a pakliban), 2010-ben viszont gyakorlatilag a kezükben volt Vettel sok műszaki hibája miatt. 2008-ra gondolom mindenki emlékszik, de az, hogy Massa a végén 1 ponttal elbukta, az sok embernek köszönhető, csak pont Glocknak nem. Nem is tudom melyik csapat rántotta ki a legtöbbször a tankolócsövet a lámpás nyalókával... vagy kinek állt le a motorja 3 körrel a vége előtt 20 mp előnynél? A csapatnak látnia kéne és rászólnia, hogy még vegyen vissza, vagy valamit kitalálni, igaz ezt a hibát 2006-ban is elkövették már Schumachernél Suzukában.

Schumacher-returns-02.jpgLétezik, hogy a Ferrari teljesen széthullott volna Schumacher nélkül?

Az is igaz, hogy Ross Brawn és Jean Todt is különleges adottságokkal volt ellátva és nagyon sokat hozzá tudtak tenni Schumacher sikereihez, de az autót mégse ők tervezték, pláne nem vezették. És akármilyen jó érzéke lehetett Schumachernek az autók beállításához, vagy akár a tervezéshez is, neki nem az volt a dolga, hogy megtervezze a kocsit, hanem hogy gyorsan menjen vele. Aztán más kérdés, hogy 1 másodpercet hozzátett mindegyik Ferrarihoz.

Mivel Schumacher 2009-ben nem tért vissza a Ferrarihoz Felipe Massa pótlására, így a Ferrari - ahelyett, hogy keres egy olyan pilótát, aki tehetséges, gyors és a jövőben még akár teljes szezont is mehet náluk (Hülkenberg 1 évvel később debütált) - beültet régi öreg olasz pilótákat, hátha szereznek 1-2 pontot. Ezzel még sokat nem veszítettek, a konstruktőriben 1 helyezést, de érződött, hogy Schumi nélkül életképtelenek. Alonsot a Santander nyomására leszerződtették, még arra sem sajnálták a pénzt, hogy Kimit elküldjék. Ha Massát küldték volna el, valószínűleg akkor is kellett volna ködbért fizetni, de a Santander ragaszkodott Massához.

Amikor tavaly szóba került, hogy Räikkönent leigazolják, a Santander ellenezte a legjobban. Valószínűleg mert nem akarták Alonso mellé tenni. Hiszen nekik az jó volt, hogy Alonso elöl, Massa meg valahol mögötte. De a Ferrari nem volt elégedett az eredménnyel és a Shell sem, ezért nem adtak több esélyt és leigazolták Räikkönent. Így utólag azonban azt gondolom (persze utólag könnyen okos az ember), hogy rég meg kellett volna ezt húzni, mert Felipe Massa nagyon ritkán ment úgy, mint 2008-ban, amikor a bajnoki címért hajtott. 2010 még elmegy, voltak peches futamai, de a legtöbb dobogót akkor szerezte és lett volna esélye futamgyőzelemre is, ha nem Alonso jön mögötte... Azóta viszont minden évben csak néhány futamon tette magát oda úgy igazán, ami egy olyan Ferrarival kevés volt, amivel Alonso több futamgyőzelmet is szerzett.

479056461-1.jpgDe miért nincs semmi eredmény?

Ez az egész szerintem már 2008-ban elkezdődött. A Schumacher-Todt-Brawn trióból már senki sem maradt, de azt gondoltuk, a Ferrari nem egy új csapat már, meg kell oldaniuk ezt is. Ehhez képest azóta se sikerült.... Nincsenek olyan zseniális taktikai húzások, mint Schumacherék idejében (1998 Hungaroring, vagy 2001 Malaysia), amikor a vesztett helyzetből vissza lehet még hozni valamit. Mert Alonso és Räikkönen is pilótaként hozzá tudna tenni az autóhoz, hiszen világbajnokok. Räikkönen ráadásul a Ferrari utolsó világbajnoka, és ha így megy tovább, egy darabig ő is lesz.

Nem tudni, hogy ki és mit irányít, kár lenne 1 emberre ráhúzni a vizes lepedőt (Domenicalival mondjuk megtették), itt valami alapvető hibának kéne lennie, mert most már az autó is rossz. Legalább az eddig viszonylag jó volt, még ha a Red Bull verhetetlen volt. Az sem egy feltétlenül jó taktika, hogy 1 pilótára egyértelműen rátervezik az autót, még akkor sem, ha idén nem volt más választásuk, azért valami információval kellett (volna) rendelkezniük Räikkönenről, hogy ő nem olyan, mint Alonso. Az is lehet, annyira különbözik a stílusok, hogy kár volt őket 1 csapatba tenni, mert csak rontják egymás teljesítményét.

A hungaroringi futam még akár bizakodásra is adhatna okot, legalábbis azt látva, hogy Räikkönen gyorsabb volt a Williamseknél, Alonso pedig az élmezőnyben harcolt, de attól tartok, Spa és Monza két olyan helyszín, ahol minimális esélyük lesz, inkább majd Szingapúrban lehet újból esélyük, főleg, ha 20 lóerővel erősebbé sikerül tenni a motort, akkor az egyébként lassú pályákon átlagnál jobbak a Ferrarik.Belga 2009 Raikkonen.jpg