WTCC: Michelisz Norbert összetett negyedik

A makaói futamok összefoglalója

Gondolom Magyarországról egész sokan megtették azt ma, amit jómagam Talmácsi Gábor MotoGP-s pályafutása alatt rengetegszer, hogy hajnali 4-kor fölkelni csak azért, hogy élőben láthassuk a futamo(ka)t. Itteni idő szerint ugyanis ekkor kezdődött az 1.futam rajtja.

Alapvetően viszont nem értem, hogy miért kell ilyen koránra tenni a futamokat, mikor a nézők nagy része szerintem úgyis európai. Oké, hogy a WTCC "csak" vendég, az ázsiai bajnokságok betétfutama, de szerintem a nézők többségét kicsit sem érdekli a többi. És ha eltűnik a naptárból, akkor a pályával többé nem nagyon fognak találkozni, maximum akik a tehetségeket keresik, azok az F3-as futamokat megnézik. Annak idején Senna, Schumacher, vagy Hakkinen is indult ilyen makaói futamokon, igaz ennek már jó ideje....

Makaó az a pálya, amelyiken a WTCC-ben szereplő pályák közül a legjobban lehet rally-s stílusban menni, ezt ki más bizonyíthatta volna be, mint a 9-szeres világbajnok Sebastian Loeb. Bár állítása szerint ez futamon nem kivitelezhető, mert a gumiknak nem tesz jót és elég veszélyes. Minden esetre elsőre biztosan látványos volt.

Az első futam előtt kicsit megijedt mindenki, amikor a felvezető körre Norbi nem tudott időben elindulni, de szerencsére nem ment el a teljes mezőny, így visszaállhatott a helyére, és ha már ott volt, a rajtnál meg is előzött két Citroent. Utána Loeb mivel hibázott, a két Honda került Norbi mögé, így biztosak lehettünk benne, ha nem hibázik, akkor ez egy 2.hely. Tarquini 3. - betegen ez kész csoda -, Monteiro 4., így az összetettben is a 4.helyre jött föl Michelisz, ám sajnos a 2.futamon a gyári Hondákhoz képest elég hátulról indult.Illetve csak 1 gyári Honda, Tarquini a betegsége miatt a 2.futamot már nem vállalta. Monteiro viszont a 4.helyről kilőtt és az élre tört, így Norbi helyezésétől függetlenül ez probléma volt. Mögötte Huff és Muller szépet csatáztak, de Norbi nem tudta tartani a tempójukat, sőt Ma balesete és a safety car után (meglepő lett volna, ha Makaóban arra nincs szükség) Valente is kikerülte az egyenesbe, és hogy biztosan előtte maradjon, még rá is húzta az autót.Már az utolsó körre fordultak rá, amikor olyan dráma történt, amilyet csak az élet tud írni. Monteiro szervója megadta magát és a portugál lelassult, így Michelisz Norbert 4.helye teljesen biztosítva lett, és ezzel abszolút a legjobb Hondás, a 3 Citroen ("citrom") mögött a legjobb.

"Makaó a szerencse városa, most visszaadta, amit tavaly elvett."

Ez egy idézet Zengő Zoltán csapatfőnöktől, aki utalt a tavaly történtekre, amikor a 5.helyért harcolt, de a 2.futamot 1 kanyar után befejezte.

Egyébként nem csak ez történt a futamon, ugyanis José Maria "Pechito" Lopez 10 győzelemmel és pontrekorddal (462) zárta az idei évet, de annyira uralta, gyakorlatilag nem volt kérdés, ki lesz a világbajnok. Az első futamok után még meglepődtünk, aztán idővel meg kellett szokni. A 2.futamot pedig Rob Huff nyerte, így a Lada 2 győzelemmel zárt - akárcsak a Honda és a Chevrolet -, és szerintem erre sem számított senki.

Ha abból indulunk ki, hogy a Citroenek milyen tisztességtelen, sportszerűtlen módon jutottak nem kis előnyhöz, valamint hogy a Lada látványosan fejlődött, akkor azt mondhatom, illetve reménykedem, hogy jövőre ennél izgalmasabb szezont láthatunk. Amitől félek, az még mindig a TC1-es autók szerkezete - nem csak csúnya, de kevesebb előzést láthattunk. 2013 nekem személy szerint tetszett, a sok különböző győztessel, és azzal, hogy (Mullert leszámítva) senki nem tudott kiegyensúlyozott maradni. De még úgy is lehet izgalmas szezon, ha valamelyik márka/csapat kiemelkedik. Erre pedig 2012 kiváló példa, ugyanis ott a 3 pilóta is ki volt egyenlítve, és a létező összes formában cserélték egymást a dobogón. És néhány győzelem azért "becsúszott" másoknak is (az a bizonyos hungaroringi siker örökké felejthetetlen).Eléggé elkalandoztam a hétvégi eseményektől, pedig annak ellenére, hogy csekélyebb mennyiségű dobogó, futamgyőzelem pedig nem jött össze, mégis a WTCC-s pályafutása legjobb szezonját láthattuk Michelisz Norbinak, akit remélem jövőre már a gyári csapatban láthatunk. Nem azért, mert nem szeretem a Zengő Motorsportot, hanem azért, hogy legyen továbblépés. A csapatnak, neki és nekünk is jól jöhet, hiszen ha ő gyári Hondán megy, akkor lesz egy magyar, aki a világbajnoki címért harcol, a csapatban pedig lehet(ne) egy másik magyar, akiért szoríthatunk, és aki - ha van olyan tehetséges, mitn Norbi - szintén az élmezőnyben harcolna. Hogy név szerint ki, az persze kérdés, és igazából jelen pillanatban nem is érdekel. A legjobb forgatókönyv (gyári csapat, de Zengő) szerintem azért lehetetlen, mert a Hondának van egy gyári támogatású csapata, és fölösleges még egy. Ráadásul ha majd' minden autó gyári, akkor kik fizetnének a privát autókért?

Az élet rendje a fejlődés, a továbblépés (lásd Sebastian Vettel, vagy Lewis Hamilton) és az új kihívások. A Zengő Motorsport még rengeteg tehetséget fölfedezhet a jövőben, közülük 1 már abszolút beérett, és a maximumnál is többet kihozott belőlük az elmúlt években. Most tovább kell fejlődni, Michelisz Norbinak és a csapatnak is. Hogy együtt, vagy külön utakon? Hamarosan ez is kiderül.