WTCC 2014 Argentína: Lopez-dupla, Michelisz-dobogó, és sok minden más

Az argentín hétvége szöveges összefoglalója

Michelisz_termas_honda-1366x768.jpgMicsoda hétvége!!! Kezdve az egészet azzal, hogy Michelisz Norbinak ki kellett hagynia a pénteki tesztet a légitársaság miatt, majd az időmérőn nagyon nagyon menve szerzett egy 4.helyet, és csak a 3 Citroen végzett előtte. Huff pedig a Ladával kiütötte Coronelt a 10.helyről, így a fordított rajtrácsos 2.futamon elég lassú ritmusú futamra számíthattunk és szoros élmezőnyre. De erről majd csak az 1.futam után...

A tények azt gondolom egyértelműek voltak: a Hondának a legjobb a rajtelektronikája, ezért azzal lehet a legjobbat rajtolni, de a Citroen egy minden szempontból erősebb, jobb autó. A rajtnál a Hondák nagyon jól jöttek el, Michelisz lerajtolta Mullert és Loeb-öt is, sőt még Monteiro is beszúrt melléjük, és pár kanyarig ott maradt előttük, de aztán úgy kikerülték, mintha állt volna. A félelem adott volt, hogy ugyanez a sors vár a Zengős Hondára is.1ms_6665_01.jpgMaga a futam nem volt túlságosan eseménydús, de ezt az 1.futamok esetében már megéltük párszor, így lassan hozzá is szokhatunk sajnos. Persze Michelisz Norbert miatt mi magyarok izgultunk rendesen, talán még jobban is, mint pl Suzukában, ahol fölényesen nyert, ott ugyanis a rajtnál eljött és onnantól kezdve többet nem találkoztak vele. A Slovakiaringen szerzett 3.hely is Muller büntetése után magabiztos volt és csak az esővel kellett küzdenie, de azzal mindenkinek. Jelen esetben arra lehetett számítani, hogy lehet spórolnak a Citroenek, vagy majd a Hondán elkopnak a gumik, vagy bármi, ehhez képest Lopeztől is összesen 3 másodpercet kapott, de Muller és Loeb egyszer sem tudta igazán támadni. Így behozta a 2.helyen, ami maga a csoda, 2 Citroent elverni erőből. A futam még arra is jó példa, hogy a 3 Citroenes pilótán belül mi az erősorrend, ugyan Lopez élvezhette a hazai pálya előnyét, de nem amiatt verte el mind a két futamon ennyire a csapattársait. Valami olyat tesz hozzá az egyébként is a legjobb autóhoz, amit még Muller sem tud. Lehet ebben segítsége, hogy az argentín túraautó bajnokságban ehhez hasonló gépekkel mentek, de ezt a pályát leszámítva a többin csak annyit ment, amennyit a Citroen tesztelt rajta. És ha azokról a tesztekről beszélünk, ott sem ő vezette a legtöbbet ezt az autót. Michelisz 2.helye is inkább saját magának köszönhető, mintsem az autónak, ugyanis a másik 3 Honda a közelében sem volt, Monteiro egyből leszakadt a Citroenekről, ahogy megelőzték. Tarquini meg konkrétan beragadt Huff, azaz egy Lada mögé.

2014_arg_r1.jpg

A 2.futam ismét bővelkedett akcióval, Huff a pole-ban egy Ladával el tudott jönni elsőnek a rajt után, így amennyire lehetett, kimaradt a "sok jóból", de ő ezt valószínűleg nem bánta. A Citroenek erőfölénye most sokkal inkább előjött, főleg Lopez teljesítményén látszott, hogy mekkora erőfölényben vannak. Sorban előzte az ellenfeleket, a legtöbbet persze a hosszú egyenesben. Muller és Loeb már az 1.körben elvesztették, és nem is tudtak olyan hatékonyan előzni és fölzárkózni, úgyhogy Lopez mögött a 2.helyre be tudott jönni Huff a Ladával. Erre szerintem egy fillért nem adott volna a többség, annyira el vannak maradva, és attól, hogy10.lett az időmérőn, a lemaradást nem faragták le teljesen, csak szerencsésen jött ki a lépés a Q2-ben. Muller a 3., Loeb pedig a 6.helyig tudott fölzárkózni, szóval a 3 Citroen között is a különbség kezd egyre nagyobb lenni. Az viszont beszédes, hogy a többi autó az élmezőnyben mind Honda, vagyis a legjobb Chevis pilóta csak a 8.lett, szóval a következő futamra a kompenzációs súlyok szerintem kicsit változni fognak, talán pont cserélniük kell majd a Hondával. De Sanghaj, vagy Suzuka alapból a Hondának kedvező pálya (bár ha nem Suzuka East lesz, akkor azért nem biztos) volt, bár a hosszú egyenesekben azért hátrányt szenvednek, de itt Argentínában is a kanyarokban sikerült visszahozni, szóval bizakodni érdemes, szurkolni kötelező!

2014_arg_r2.jpg

Legközelebb valami kínai pályán lesz futam (nem azon a gokart-pályán, ahol 2011-ben voltak, ami mondjuk speciel jó hír is lehet, de nem is Zuhai, amiről még hallottam korábban - Sanghaj alapból benne volt a versenynaptárban, az egyetlen kínai pálya, aminek van színvonala), de addig még több, mint 1 hónap van hátra, szóval akár fejlesztésre is lehet idő, a Ladánál is találtak valamit az 1 hónapos szünet alatt, és most is körülbelül ugyanennyi van a következő futamig, ami nekünk nézőknek akár unalmas is lehet, de a csapatoknak gőzerővel kell dolgozni.