MotoGP: Megszakadt Marquez sorozata

Brnoban csak a 4.lett a világbajnoki címvédő

DSCF1864.JPGKözel 140 ezer néző előtt zajlott a tegnapi Cseh Nagydíj futama. Nekem is volt szerencsém a helyszínről nézni, és azt kell, hogy mondjam, ilyen sok ember talán akkor volt utoljára, amikor Talmácsi Gábor is ment még. Igaz akkor valószínűleg jóval több magyar... bár idén is akadt néhány magyarul beszélgető csoport :)

Szoros Q2, de ismét Marquez a pole-ban

A Ducatik az utóbbi időkben előszeretettel alkalmaznak 2 trükköt az időmérő edzéseken. Ebből az egyik (puhább hátsó gumi) a szabályzatból adódik, de a másikat korábban Barbera csinálta, mostanában Iannone jött bele teljesen. A teljes gyors körét Marquez szélárnyékában futotta, és Marquez 1.körét mgé meg is javította, aztán Marquez viszont még tovább javította azt, és Dovizioso is befért közéjük.

Marquez 3 fő riválisa, Pedrosa, Lorenzo és Rossi csak a 5., 6., 7. helyen végeztek ebben a sorrendben, de az idők nagyon szorosak voltak. A 9.helyen végzett Pol Espargaro mindössze 3 tizeddel maradt le a legggyorsabb Marc Marqueztől!!! Ezredek döntöttek a pozíciók között, Rossi 1 századra sem volt Pedrosától, mégis 2-vel mögötte végzett. De igaz ez Smithre is, aki 16 ezreddel, de 2 pozícióval Dovizioso mögött végzett. Egyedül Marqueznek volt "nagyobb" előnye, 1 tized.

Ez nem Marquez futama volt

A pole pozícióból rajtolva "csak" egy jó rajt és egy magabiztos (szokásos) motorozás kellett volna ahhoz, hogy egy nagyon unalmas versennyel folytatódjon Marquez sorozata. Bár unalmas talán akkor sem lett volna, hiszen a Ducatik a verseny elején föltartották volna rendesen az élmenőket.... De ennyit a feltételezésekről!__gp_9988_original.jpgA rajtnál a két Ducati jött el a legjobban, és Marquezt még Pedrosa is megelőzte rögtön az 1.kanyarban, aztán jött Lorenzo és megelőzte mind a két Hondát, Marquezt pedig még Rossi is. Nem ez volt az 1.futam, hogy Marquez visszaesett a rajtnál, de a két Ducati az élen eléggé összetömörítette a mezőnyt az elején.

46rossi,93marquez__gp_0530_original.jpgLorenzo hamar az élre tört, egy szép előzéssel egyszerre előzte meg a két Ducatit, és húzta a tempót, amennyire bírta. Nem sokkal később Pedrosa tudta követni, de Marquez nem bírt könnyen az ellenfelekkel. Dovizioso nem nagyon bírta, de Iannoneval többször össze is akadtak, mire Marquez erőből elment mellette. Rossi pedig követte, és próbált nem leszakadni róla. Pedrosa hamar utolérte Lorenzot, és meg is előzte, viszont elhúzni csak lassan sikerült neki. De sikerült sok nagyon gyors egyforma kört futnia, ami még Lorenzonak is soknak bizonyult és aggódhatott, hogy Marquez fölzárkózik majd rá. De ez a nap nem Marquez napja volt... Ugyanis fölzárkózás helyett lemaradt, és Rossi utolérte, sőt meg is előzte. Marquez pár körig próbálta tartani, de Rossitól is lemaradt a végére. Rajtuk kívül a két Ducatis (Iannone és Dovizioso - Crutchlow elég hamar kiesett) csatázott még a 5.helyért, volt pár előzés is köztük, végül Iannone meg tudta tartani a pozícióját.

DSCF1865.JPGPedrosa a végén visszavett a tempóból, és magára engedte Lorenzot, de magabiztosan nyerte a Cseh Nagydíjat, és megszakította Marquez győzelmi sorozatát. A többség az ő győzelmére számított (p1race.hu) ami bizonyos szempontból nem meglepő, hiszen elvileg ő van ugyanolyan motoron, de ennek nem csak előnye, hanem hátránya is van. Konkrétan, ha rossz hétvégét fog ki az egész csapat, az őt is érintheti, így a Yamahák kerülhetnének előnybe. De jelen esetben csak Marqueznek voltak gondjai a motorral, így Pedrosának sikerült újból futamot nyernie. És okot adnia arra, hogy a Hondának jó lesz, ha marad náluk.26pedrosa,46rossi,99lorenzo__gp_8598_original.jpgAlapvetően nem a legizgalmasabb futam volt, Katar vagy Barcelona izgalmasabb volt, ennek ellenére különleges futam volt, a Marquez-szurkolók lehet nem örültek neki, de legalább a bajnokság megőrizte a komolyságát. És vannak kihívói Marqueznek. Nem is 1, hanem mindjárt 3. Ha a Ducati kicsit jobb lenne, akkor Dovizioso és Iannone is harcolhatna velük, meg ha több márka lenne több jó motorral.... 2006 egy izgalmas év volt, és akkor még a privát motorokkal is lehetett jól menni. Idén csak a Ducati privát motorja képes fölvenni a versenyt a gyárival, de ez elég kevés...

Majd meglátjuk jövőre. A 4 élversenyző ugyanolyan lesz, mind idén, remélhetőleg jövőre lesz még pár pilóta, akinek lesz esélye. Minden esetre 2 hét múlva Silverstone-ban lesz futam, lehet, hogy utoljára. Hamarosan sok minden kiderül majd, hiszen Brnonak sem biztos a helyzete, és azért is lehettek nagyon sokan, mert lehet ez volt az utolsó. De azért remélem, hogy nem.