F1 Codemasters 2014: a videó alapján nem tűnik rossznak

Sajnos rossz tapasztalat, hogy egy játék nem attól lesz jó, mert a promója is jó, mert a promónak az a célja, hogy eladja a terméket, így rossz promó gyakorlatilag mára már szinte nincs is. A 2013-as Codemasters terméket szerintem nagyon nehéz lesz fölülmúlni, már ha egyáltalán lehetséges.

Nem akarok senkit lebeszélni róla, mert vannak, akik élnek-halnak ezért, de én próbáltam a 2012-est és a 2013-ast is, és azt gondolom, hogy minden igénynek megfelel a grafika, a hang, és a sok kiegészítő. Bármit tudsz benne csinálni, virtuális karriert építhetsz, futhatsz szimpla versenyt vagy bajnokságot, de akár olyan módot is választhatsz, hogy csak az idővel harcolj. Változatos, és élvezetes, látszik, hogy nagyon ki van dolgozva, hogy az ember a lehető leginkább ott érezze magát a versenypályán. A KERS és a DRS is hatékony, az eső is remekül van megcsinálva, ebben utolérhetetlen, főleg az előbbi olyan jól lett megcsinálva benne.

Ami nekem nagyon rossz volt, az a kocsinak a vezethetősége. Egyszerűen a játékban lévő kormány sokféleképpen fordult, csak az én kormányommal szinkronosan nem, pedig sokféle állítást próbálgattam, de valahogy itt nem lehetett rendesen beállítani. Kicsit talán furcsa, sőt egyenesen vicces, hogy amikor billentyűzettel próbáltam (kb 4 éve játszottam utoljára billentyűzettel), akkor rögtön megfutottam ugyanazt a kört time trial modban, mint kormánnyal.

Ugyanakkor abban is biztos vagyok, hogy nem épp az én véleményem lesz mérvadó, mert én azért nem mentem mindenfajta játékkal (GTR, Race 07, stb), még F1 Challenge 2007 volt talán az első, meg utána jó sok F1CH, majd utána jött az rFactor, de nem csak autós szimulátorok érdekelnek, hanem motorosok is, elsősorban MotoGP.

Abból is mentem már 2007-essel, majd 2008-assal, de aztán kiadták a 2013-ast, ami szerintem az egyik legjobb MotoGP-s játék lett. Bár a 2007-es sem volt rossz, de abban nem volt karrier, csak a királykategória szerepelt benne, az is annyira fix sorrenddel, hogy a gép mindenáron ragaszkodott ahhoz, hogy 1 futamon a pilóta egy bizonyos pozícióban érjen célba, maximum 1-1 eltérés lehet. Ehhez képest a 2013-asban talán az az egyetlen hiba, hogy a bukás után villámgyorsan vissza tudsz állni, ha nem sérült meg nagyon a motor, ezzel szemben ha csak kicsúszol, de motoron maradsz, vagy ha ledobja a motorról, de nem esik el, azzal sokkal több időt veszítesz. A motorok hangja is kiváló, a 2014-esben már kicsit le is lett rontva, mert jobban "brummog", de a 2014-es is jó mod, igaz indokolatlanul nagy a mérete, szóval szerintem akinek megvan a 2013-as, az elég jó, amíg meg nem unod.