Formula E

Valami elkezdődött

Amikor először hallottam róla és hogy miről fog szólni, akkor fogalmam sem volt, hogy mire számítsak. Abban sem voltam biztos, hogy tényleg népszerű lesz-e és el tud-e indulni valaha. 2012-ben alapították meg magát a sorozatot, de az első futamig több, mint 2 évet kellett várni.... de megérte._G7C2028.jpg

Az autók kinézetében túl sok extrém dolog nem volt látható. Talán a kerekek előtt lévő kis fedő lap, amitől elméletileg biztonságosabb, de azért a formaautózás meg az autóversenyzés alapból sosem lesz veszélytelen. A hangjuknak mondjuk köze nincs egy benzinmotoros autóhoz, így elég furcsa és szokatlan, de idővel majd megszokjuk ezt is. A menetrend szerint a szabadedzések, az időmérő és a futam is szombaton volt megrendezve, ami nekem elég tetszetős volt, bár mivel Pekingben volt az első futam, így inkább csak a futamot néztem meg. És azt is sajnos csak interneten lehetett, mivel Magyarországon jelenleg nem közvetítik sehol. Remélem ez hamar változni fog.

A versenytáv összességében nem volt túl hosszú, de ezekben az autókban lévő akkumulátoroknak még ez is sok volt, ezért a futam közepén kötelező autócsere volt. Elég látványos volt, de szerintem nagyon hosszú, így rontja a show-t. Akkor volna szép, ha olyan lenne, mint a MotoGP-ben, ahol pillanatok alatt átszállnak a másik motorra. Ezek nem endurance futamok, ahol minden csere ilyen. Ennek ellenére a futamon történt számos előzés, ami utcai pályán alapból kuriózum, ha mondjuk a Forma1-es utcai futamokra gondolunk. Monaco rendszerint versenyben van a legunalmasabb futam titulusért. De itt most egy évadnyitónak tökéletes futam volt, és annyit tudunk, hogy semmit nem tudunk. Az időmérő nagyon szoros volt, a futam szintúgy, még ha a végére kicsit unalmasabb lett, Nicolas Prost és Nick Heidfeld ütközése hozott még egy csattanót az utolsó körre.

Ha csak ilyen futamokat fogunk látni, akkor elégedettek lehetünk, mert annak ellenére, hogy hosszra a felét sem éri el a Forma1-nek, történt akció bőven. Pedig a mezőny erőssége messze elmarad a Forma1-től, hiszen komoly eredménye nem nagyon volt egyik pilótának sem, szóval valószínűleg a Race of Champions-be nem nagyon fognak innen hívni versenyzőket. De ez minket a legkevésbé sem fog érdekelni, ha jó és élvezhető futamok lesznek.A50A9026.jpg