FORZA JULES!!!

Keep Fighting Bianchi!!!

Elég sok minden történt az elmúlt hetekben, de azt gondolom Kiss Norbi EB-címe (ami a kategóriájában a legrangosabb), Marc Marquez vb-címe, és az Orosz Nagydíj abszolút nem számít. Főleg, mivel ezutóbbi annyira unalmas futam volt, hogy a tavalyi austinival kiválóan vetekszik... A legfontosabb, hogy Jules Bianchi mihamarabb fölépüljön.Jules_Bianchi_Marussia.jpg

Sajnos a Forma1 már csak ilyen, akkor hallanak róla a legtöbben, ha valami súlyos baleset történik. És Bianchival is most foglalkoznak csak igazán, pedig amit eddig elért a Marussiával, az sem kis szó, rég jobb autóban lett volna helye. És az sem kizárt, hogy a baleset fő oka konkrétan az volt, hogy egy Marussia volt alatta kopott intermediet gumikon. Hiszen azzal jóval könnyebb megcsúszni és/vagy fölúszni, mint egy Mercedes-szel. Vagy ha teljes esőgumi lett volna fönt. De ugye azt csak akkor használják, ha bent van a SC, mert egyébként olyan körülmények között, hogy sokáig a teljes esőgumit használták rendes versenyt utoljára talán 2009-es Kínai Nagydíjon mentek, de ha van közelebbi időpont, akkor szívesen meghallgatom.

Ami a furcsa, hogy a megdönthetetlen rekordú (4 órás) futamon is elég keveset használták az extrém esős gumit. A biztonsági autós rajt után amikor Button ütközött Hamiltonnal, a kiállás után már rakta föl az intert, majd amikor jött az eső, akkor egyből SC, és 5 körön belül piros zászló. Amikor újraindultak, ahogy kijött a safety car, már mentek is ki az intermediet gumikért. Erről ennyit.

Egyszerűen akármennyire törekednek a biztonságra, véleményem szerint a 2007-es, vagy a 2008-as autók sokkal biztonságosabbak voltak. Ami pedig igazán sajnálatos, hogy minden eszközt bevetnek, hogy több előzés legyen, de azok vagy túl könnyűek, vagy (rosszabbik esetben) még így sincsenek és dögunalmas versenyeket látunk. És még mindig ezzel foglalkoznak ahelyett, hogy olyan autókat terveztetnének (magyarul olyan technikai szabályú autók legyenek), amelyekkel lehet esőben is menni. Mert aerodinamika ide, leszorító erő oda, a szárnyak leszorítóereje esőben sem csökken, amíg le nem ér a vízfelszínre. És ez itt a baj, hogy állítólag leér, és fölúszik.Jules_Bianchi_2013_Malaysia_FP2.jpgNagyon remélem, hogy Bianchi balesete nem csak azt éri el, hogy a mentés idején sebességlimit lesz az adott szakaszon, mert ez önmagában csak azt éri el, hogy ezek a fatális véletlenek többet ne forduljanak elő. De azért én szeretnék még versenyeket is nézni, ehhez meg át kell tervezni az autókat, hogy bírják az esőt. Elhiszem, hogy globális felmelegedés, meg minden környezeti változás, ami miatt nagyobb esők vannak, meg mit tudom én, de ilyen esők régebben is voltak, akár a Rush-ra is gondolhatunk. 1976 Nordschlife, Fuji - a két legemlékezetesebb futam, bár előbbin inkább a pálya hossza miatt volt veszélyes, mintsem az eső miatt - illetve a kettő együtt volt az igazi probléma.

Sajnos így 1 hét után sem lehet semmi biztosat mondani, érkeztek jó és rossz hírek egyaránt Bianchi állapotáról, és ez ha jól emlékszem Schumachernél sem volt másképp. Bár állítólag ott nem az ütés volt nagy, hanem a sisakra szerelt kamera okozta a sérülés nagy részét.... Hát nem tudom, tény és való, hogy elég fölösleges volt azt a kamerát hordani, bár a rendőrségnek így könnyebb volt vizsgálódni, de azért örülnék, ha mihamarabb önként jelentkezne bárhol bárkinek.

Bianchi esetében sajnos inkább a nagyon gyors hirtelen lassulásból származó ütés a nagy, valamint az, hogy az autó eleje ezt nem tompította (vagyis nem vett át abból a hatalmas energiából semmit), mert az becsúszott a traktor alá. Pár éve a Macau GP-n is láthattunk sajnos egy olyan túraautós balesetet (nem WTCC, bár kéztörés ott is volt), hogy az illető a pálya leggyorsabb padlógázos kanyarjában beleszállt a szalagkorlátba és meg is halt. Pedig az autó sem sérült nagyon (Michelisz kocsija a tavaly év végi baleset után csúnyább volt), de az a rész, amivel bevágódott a szalagkorlátba, az pont az autó bal eleje volt. Gondolom a hirtelen lassulást nem bírta a szervezete.f1-2014-monaco-jules-bianchi-marussia.jpgJules Bianchi, a Marussia büszkesége. Akár ezt a címet is adhattam volna, mert ez abszolút így van. A monacoi 9.hely talán még nem olyan nagy szó, hiszen kellett hozzá a sok kiesés (meg a nem kicsit látványos Raikkonen-Magnussen parkolás a Lowes-ben), de Baumgartner Zsolt esetében is sokat számított az a pont, bár azt gondolom Bianchira sem az itt szerzek pontok miatt figyeltek föl, hanem az abszolút teljesítménye miatt. Időmérőn porrá veri és futamokon is rendszeresen elveri a csapattársát és néha még a Caterhameket is. Minden évben van 1-2 pilóta, aki onnantól kezdve bizonyítja rátermettségét, na ő már a Marussiában is megtette rögtön az első évében, épp ezért szeretném még látni egy jobb autóban. Akár egy Ferrariban, ha már a Ferrari akadémiájához tartozik. De ez majd csak a jövő.

Először azt szeretném látni mihamarabb, ahogy felépül, és ő maga elmondja a dolgokat. Mint Felipe Massa 2009-ben. Ugyanezt várom nem csak Schumachertől, hanem Jules Bianchitól is. Erre szólnak a hashtagek is facebookon, twitteren. Nem beszélve a profilképekről meg borítóképekről, amiket sok felhasználó beállított.10714469_778083818924373_6701236658792589946_o.jpg