DTM: Marco Wittmann menetel a bajnoki cím felé...

Idei 3.győzelmét aratta... DTM Spielberg összefoglaló

DTM: Ahol ezredek döntenek

A DTM-ben gyakorlatilag az egész mezőny (23 autó) 1 másodpercen belül van, szóval itt nem lehet beszélni autók közti teljesítménykülönbségekről, itt nagyon kijön a pilóták közti különbség, valamint az is, hogy melyik pilóta talál bele egy kicsit jobban a beállításokra, finomhangolásokra. Nagyon nehéz konstans teljesítményt nyújtani, pedig épp ez a legfontosabb és a döntő év végén. És akkor még nem beszélünk arról, hogy attól, hogy egy pilóta az egyik évben nagyon jól, megbízhatóan teljesít, az nem jelenti azt, hogy a következő szezonban is esélyes lesz. Utoljára 2008-ról 2009-re sikerült Timo Scheidernek megvédenie a címet, rajta kívül Mattias Ekströmnek van még 2 bajnoki címe (2004, 2007), de egyébként nagyon nehéz átmenteni a formát egyik szezonról a másikra.

Az időmérőn Robert Wickens szerezte meg a pole pozíciót, de még a 6. Jamie Green is 1 tized(!!!)másodpercen belül volt hozzá képest. Egyetlen apró hiba a körben és rögtön 5 hellyel hátrébb vagy. Egy jobb márkakupa nem ilyen szoros, nemhogy a DTM, amely ugyan német túraautó bajnokságnak értelmezendő, azért elég magas színvonalú. A túraautózás Forma1-e, néha már Európából is kimozdulnak, de én személy szerint örülnék, ha nem jutna a Forma1 sorsára, hogy odamegy, ahol többet fizetnek. Szerencsére úgy tűnik, egyelőre jól áll, és a népszerűsége is növekvőben van.

10536812_10152619458706151_2792047257352987837_o.jpg

Csatákban gazdag, de sima futam

Röviden így lehetne jellemezni a mai DTM futamot, de ha nincs sok baleset és állandóan változó időjárás, akkor ez szinte az összes futamra elmondható. De attól, hogy sima, attól még nem azt jelenti, hogy unalmas. Abszolút kiszámíthatatlan, és még az időmérő után sem tudhatod biztosan, hogy az mennyire fogja befolyásolni a futamot. A gumitaktikáról nem is beszélve. A szabály szerint a futam 2.harmadában kell megejteni a kötelező egyetlen kerékcserét, valamint a lágyabb keverékű gumit maximum a futam felében lehet használni. Így nem kell állandóan számolgatni, két fontos döntést kell csak meghozni: melyik gumin rajtolsz és mikor jössz ki kerékcserére? Erre jó példákat láttunk ma is, bár nem volt olyan extrém, mint a Hungaroringen talán, de azért sok múlt rajta.

A poleból Robert Wickens simán eljött elsőnek, mögötte viszont Timo Glock mögé fölkapaszkodott a 3.helyre Augusto Farfus, aki lerajtolta a pontversenyben vezető Marco Wittmannt, majd pár körrel később Glockot is megelőzte és elindult Wickens után.

A lágy gumival rajtoló pilóták jöttek előre és el is húztak az üldözőiktől, így a futam 2.felében az első 7 versenyzőnek nem kellett amiatt aggódnia, hogy a végén Christian Vietoris esetleg utolérheti őket az ellentétes gumiválasztással. Ők 7-en szinte végig egyben voltak, mivel Farfus nem tudta Wickenst megelőzni, így a többiek is fölértek rájuk hamar.

A kerékcsere, mint fontos taktikai elem

Az élmezőnyből Farfus jött ki először kerékcserére, majd rá 3 körre szinte az egész élboly. Kivéve Jamie Green, aki kint maradt még egy körre, de elszámolták magukat, és a megengedettnél 1 körrel többet mentek a lágy abroncsokon, így boxutca áthajtásos büntetésre ítélték.

Mivel egyszerre jöttek sokan, így nagy tülekedés lett a boxban. Glock szerelői gyorsabban cseréltek, így amikor Wickenst engedték vissza, kicsit összeütközött Glock autójának az elejével. Ennek is boxutca áthajtásos büntetés lett a vége, de vagy kommunikációs hiba miatt, vagy a versenyző önfejűsége miatt, a lényeg, hogy Robert Wickens nem jött ki, ezért néhány körrel később fekete zászlóval kiintették a futamból.

Még ki sem állt Wickens, amikor Wittmann úgy gondolta, hogy ideje eldönteni a futamot, és tenni még egy lépést a bajnoki cím felé. Akik a pontversenyben számítanak, mind hátul végeztek, Wittmann viszont megelőzte Glockot, Farfust és szépen megnyerte a futamot.Farfus és Glock viszont idén először a dobogón, és mögöttük is olyan pilóták, akik a pontversenyben messze vannak.

safe_image.php.jpg

Idei 3.győzelme, de talán az egyik legfontosabb. Ugyanis most már a tét egyre nagyobb, ahogy közeledünk a szezon vége felé. A DTM szezon talán a legrövidebb, a népszerű szériák közül talán ők mennek a legkevesebb futamot. Idén még 4 van hátra, szóval még nem dőlt el minden, de ahhoz elég nagy előnye van már, hogy - főleg ha továbbra is sok keresztbeverés lesz - már nem kell nagyon erőltetnie, ha minden futamon pontot szerez, akkor ő a bajnok. A 2.helytől lefele viszont még nagyon szoros és még abban is reménykedhetünk, hogy a futamok továbbra is izgalmasak lesznek, egy kicsit izgalmasabbak, mint a mai, viszont én a maira sem panaszkodok, inkább a kommentátor egy kicsit néha jobban képben lehetne. Forma1-ben tényleg nagyon jó, ahhoz nagyon ért, de a DTM még nem az igazi a számára. Reméljük idővel belejön, bár talán az is segítene neki egy kicsit, ha Wéber Gábort vagy Michelisz Norbertet beültetnék mellé.