Nooorbi!!! Nooorbi!!! - Michelisz Norbert

Michelisz eddigi karrierét elemzem ki

20140403_171459.jpg

Ma már Magyarország legnépszerűbb sportolója, szerintem lassan akkora rajongótábora van, mint volt Talmácsi Gábornak 2007-ben. De kár, hogy szerintem azok többsége már el is felejtette.... De biztos vagyok benne, hogy Michelisz Norbi rajongói között is kellett lennie egy csomónak, akik annak idején Talmának szurkoltak.

Van azért hasonlóság a MotoGP, és a WTCC között. Technikai sportnak számít gyakorlatilag minden, amit valamilyen motor hajt, valamint a csapatok és a versenyzők is ugyanolyan elszántsággal kell dolgozniuk a siker érdekében. Az autót/motort jól kell beállítani, nem árt, ha tudsz vele tesztelni (ez pénz kérdése) és a versenyzőnek a pályán a maximumot kell nyújtania. A motorosokat kicsit jobban bünteti a legkisebb hiba is, hiszen egyből találkoznak a sóderággyal vagyis a bukótérrel és a motor biztosan sérül.

De nem ide akartam elsősorban kilyukadni. Elsősorban inkább oda, hogy mivel mindkettő technikai sportnak számít, így aki az egyiket szereti, nagyobb eséllyel szereti meg a másikat, mintha valaki egy focista után egy úszót tekint a kedvencnek, példaképnek.

A sportban, amit űzöl, el kell jutni a csúcskategóriáig, és utána onnan lehet lefele tekinteni. Én csak jóval később tudtam meg, hogy Michelisz Norbi nyert egy Seat Leon Eurocup bajnokságot, amikor a WTCC már túl volt az első hungaroringi futamán, amit szintén nem láttam élőben. Eleve előtte szóba sem jött, hogy a WTCC idejöjjön, de amikor Michelisz ott volt, akkor is csak helyettes pályának tették be. Most, amikor sokan ismerik, így sokkal inkább szóba kerülnek a múltbéli eredmények, és elsősorban a Swat Leon Eurocup, ami a WTCC betétfutama is volt sokszor. Sőt, most, amikor újraindult az a sorozat, a helyszínen semmi néző, de mivel van ott Zengő csapat, valamint Wéber Gábor, akinek az m1-nél állandó szerep a szakkommentálás, máris szerintem többen követik, mint 4 éve, mert a facebookon mennek a posztok az eredményekről és sok emberhez eljut.
Michelisz Norbert 2010-ben mutatkozott be a WTCC-ben, még Seattal. Mivel újoncok voltak, ezért ebben a szezonban volt a legkevésbé eredménykényszer, bár ehhez az is hozzátartozik, hogy akkor még sok gyári autó volt, és a Zengő Dension Team Seat-ja is gyári autónak számított, még ha anyagilag nem is. Összetett 9.helyen végzett, ami nem túl rossz, év végén még szerzett egy 3.helyet az esős Japánban és egy győzelmet Makaóban, az utcai pályán. Ilyen szempontból akár bizakodni is lehetett a következő szezonra nézve, de mondjuk a BMW-re váltás miatt mintha elölről kezdődött.A váltásnak az állórajtoknál egyértelműen előnye volt, de eredmények terén mindenképp az eddigi leggyengébb idénye volt. Szintén összetett 9., de futamgyőzelem nélkül (az egyetlen dobogó egy 2.hely a Hungaroringen), és a privát értékelést is az utolsó futamokon elveszítette, és visszaesett a 4.helyre.2012-től azért eléggé fölfelé íveltek az eredmények. A monzai "galambos sztori" után a 3.versenyhétvégén már pole pozíciót autózott az új Slovakiaringi pályán, de ott is visszaesett, mert Tarquini majd Muller is kilökte a pályáról. Ám ennek kárpótlásaként a Hungaroringen olyan győzelmet aratott, szinte fölrobbant a lelátó, a valaha volt több mint 200 futam leghangulatosabb futama volt. És erre mindenki emlékezni fog, de mi magyarok biztosan.

2013_wtcc_car_5_michelisz.jpg

Ha az első 2 futam nem lett volna, akkor a 2013-as év egy olyan sikerekkel teli év lett volna, amit már csak egy esetleges világbajnoki címmel lehetne fölülmúlni. Ám azt gondolom, hogy a WTCC-ben még nehezebb élni egy lehetőséggel, mint mondjuk a Forma1-ben vagy a MotoGP-ben, hiszen sokkal több futam van. Épp emiatt volt problémás, hogy az első 2 hétvégén összesen 4 pontot szerzett. De utána egész szezonban olyan jól autózott, jobb volt mint a két gyári Hondás, csak sajnos balszerencsés is sokszor.Ennek ellenére összetett 6.lett, ami nem rossz, egy futamgyőzelemmel (ami már 1.futamos) és kb minden hétvégén egy dobogóval. A Honda rájuk inkább lehetne büszke, hogy kevesebb pénzből, kevesebb teszttel ezt érték el, mint a gyáriak, akik az ő pénzükből nem tudtak túl nagyot alkotni. Bár azért volt 2 hármas Honda-siker, de ebből mind a kettő úgy, hogy Michelisz fedezte őket a mögöttük jövőktől, vagyis nem erőből. Erőből a Suzukai győzelem jött, amikor Norbi le tudta rázni magáról az összes Chevit.

Azt reméltük, hogy a sok dobogóval és 1 győzelemmel tarkított kiváló 2013-as év után lehet még egyet előrelépni, és bajnokesélyesként versenyezni, de sajnos az olyan messze van, mint Moszkvától Amerika.

Sokkal jobb autót érdemelne, mint ez a Honda. Gyakorlatilag csak a Ladánál jobb, a Chevit is csak Slovakiaringen tudták megfogni Michelisz jóvoltából. Viszont az volt az egyetlen dobogó eddig idén, esőben, de ami meg még inkább problémásabb, hogy a Zengős Honda lassú, a gumikat mégis szétdarálja, és gyakorlatilag csak Bennanit tudja elverni. Ugyanakkor mi szurkolunk továbbra is, de jelenleg nem tudom, jó-e ez az egész.

Az alapból nem tetszik, hogy a Citroenek döntik el a szabályokat és előbb tudják, mint hogy az ki van találva. Ez nagyon nem korrekt a komplett mezőnnyel szemben, annyi tetszik belőle, hogy az agyonsztárolt Loeb és Muller (mind a kettőt utálom főleg utóbbit) nem tud mit kezdeni Lopezzel, akiről mindenki tudta, hogy jó, csak eddig nem volt lehetősége bizonyítani. Tavaly Argentínában már megtette, idén meg remélem meg is nyeri a vb-t

De hogy mikorra lesz a WTCC olyan, mint régen?... Nos, arra nehéz válaszolni, minden esetre 2011 óta szerintem rossz irányba tart, ugyanis az nagyon nem jó, amikor egy márka uralja az egészet, de még a tavalyi meg tavalyelőtti futamok nézhetőek voltak, idén gyakorlatilag semmi sincs. A mezőny is kicsi, és az eredmény is borítékolható. Amikor a 3 Chevi egymással harcolt, ők tényleg harcoltak, taktikáztak, küzdöttek. Ott se tudott senki beleszólni, de amikor ők épp tűzszünetet tartottak, akkor mögöttük voltak olyan akciók.

A lényeg: HAJRÁ MICHELISZ NORBI! HAJRÁ ZENGŐ MOTORSPORT!