Ricciardo nyerte az idei legfordulatosabb futamot

Forma1 2014 Magyar Nagydíj szöveges összefoglaló

Azért kellett hozzá megint az eső

10559963_824468947577232_2171961422416299216_n.jpg

Az biztos, hogy az 1 óra körül leszakadt eső, amiből maradt bőven a 2 órakor kezdődő kezdésre is, befolyásolta végül a futam alakulását, de azért a mezőny nagy része 10 körnél tovább nem használta az intermediet gumikat, hanem jöttek a slickek. Az első safety car alapvetően befolyásolt sok mindent, de azért elég különböző taktikák voltak és maga a futam izgalmát tekintve fölér pl a DTM Oscherslebeni és Hungaroringi futamának összegével.Kezdhetjük rögtön a rajttal. Rosberg elfordult elsőnek és gyakorlatilag addig növelte az előnyét, amíg be nem küldték elé a safety car-t. Marcus Ericsonnak hálás köszönet járhat, mert annak ellenére, hogy tiszta víz volt a pálya, nem sok minden történt, 1-2 kicsúszás és Hamilton jött előre. Miután az 1.körben rögtön a 2.kanyarban kicsúszott.

Buttonnak komoly esélyei lehettek volna, ha nem intermedieten küldik ki, eleve nem értettem hogy került Ricciardo mögé, mert a pályán előtte volt, de a lényeg, hogy eltaktikázták. Azt hittük, most majd beáll vmi sorrend, a Mercik szépen előrejönnek és a Ricciardo-Alonso-Vergne triót szépen bedarálják. De nem így történt.

Stratégia különbségek

10553878_824474944243299_7554423782362827737_o.jpg10499555_824476534243140_8137827605162385772_o.jpg

Már az első biztonsági autós fázisnál is érdekes dolgok történtek, ugyanis az első 5 pilóta nem tudott kijönni rögtön száraz gumikért, mögöttük viszont a két McLarent leszámítva mindenki fölrakta a slicket és mivel azt a +1 kört lassabban tette meg az eleje, így néhány helyet visszaestek. Bár szerintem ilyen esetben mindig az lenne a korrekt, ha aki kijön, az csak a mezőny végére állhatna vissza, mert pl ha már össze van szedve a mezőny, akkor a kiállás sokkal nagyobb hátrány, mint így, hogy berohannak a boxba. Mindegy, a lényeg, hogy miután ez meg lett kavarva, próbáltak alternatív taktikát kidolgozni ahhoz, hogy pozíciókat nyerhessenek.

Ricciardo, Massa és Bottas a safety car 2.beküldésekor is kijötte, de a két Williams közepes gumija nem volt egy szerencsés választás, Massa 5.helye ahhoz képest nem is rossz.
Ricciardo viszont ezzel helyzetbe hozta Alonsot, ugyanis Rosberg, Vettel, Hamilton és ő beragadtak Vergne mögé, ezalatt Alonso növelte az előnyét.

10422415_772193739468732_3215479464481538623_n.jpg

Rosberget hozták ki leghamarabb a bolyból, őt később Vettel követte a megpörgése után, de legalább Vergnet átugrották vele, Ricciardo viszont nagyobb fokozatba kapcsolt és elindult előre. Innentől kezdve sokat tudott üres pályán autózni, viszont így is nehéz helyzetbe került, ugyanis az utolsó kiállása után 10 másodperccel volt lemaradva Alonso mögött és a 3.helyen állt.

Hamilton a boxutcából rajtolt és szerencséje is volt a safety car fázisok miatt, de azért csak fölverekedte magát a 2.helyre, bár a száraz pályán ő már nem nagyon előzgetett, de jól taktikázott. Vagy mégsem? A közepes gumikat nem koptatta el annyira, mint Alonso, de Ricciardonak vadonatúj lágy gumijai voltak.

Az élmezőnybe sikeresen visszazárkózott Rosberg is, ami olyan szempontból nagy szó, hogy Hamilton mögül jött ki az utolsó 12 körre és csak Räikkönen mögé, aki szintén hátulról zárkózott föl, de az egyenesben gyors Williamst nem tudta megelőzni. Rosberg viszont átrágta magát mind a kettejükön, és amikor az első hármas összeállt, akkor brutális tempóban kezdte csökkenteni a távolságot.

Az idei év legizgalmasabb utolsó 10 köre

Talán Bahrainnel még vetekedhet. Akkor nagyon jól jött, hogy 2 dögunalmas futam után vége egy nagyon izgalmas futamot láthattunk. De azért Niki Lauda állítása enyhe túlzás, hogy "10 év legjobb futama". Hacsaknem az elkövetkezendő 10 évre gondolt, de nagyon remélem, nem. Főleg látva az idei Magyar Nagydíjat, ez Kanadát fölülmúlta, igaz némi eső is kellett hozzá. De térjünk vissza a futamhoz!

Hamilton nem tudta megelőzni Alonsot, de Ricciardo zseniálisan ment el Hamilton mellett és Alonsoval sem játszadozott egy kicsit sem. Egyből megelőzte és nyert. De Hamilton ott szenvedett Alonso mögött, és utolérte őket Rosberg, előzni azonban már nem tudott.

Ricciardo idei 2.győzelmét aratta, és méltó lehetne arra, hogy akár már idén világbajnok legyen. Sajnos a ponthátránya túl nagy, és a Mercedesek egyértelműen jobbak, főleg motorerőben, de Ricciardo idén jobban teljesít, mint bárki más a mezőnyben. Pedig nagyon rosszul kezdődött a szezonja, mégis mintha csak erősebb lenne tőle. Talán az új kedvencem lesz a jövőben, de ehhez még kicsit korai.

Daniel Ricciardo, a jövő nagy bajnoka

10256723_772234226131350_3864058451177078637_o.jpg

Ha Vettellel hasonlítom össze, Vettel sokkal nagyobbakat dobbantott a Toro Rossoban (4.hely Kínában, majd rá 1 évre győzelem), de aztán a Red Bullban a 4 vb-címtől kissé puhány lett. De most igazi ellenfele van, Webber egyszerűen annyival gyengébb volt, ha Webber alatt lett volna jobb autó, akkor sem sokszor verte volna el. Ricciardo viszont.... fenomenális! Ha a motorok fejlesztését nem fagyasztják be év elején azért, hogy a Mercedes verhetetlen legyen, akkor a 2007-es év megismétlődhetne idén és Ricciardo lenne Raikkönen akkori szerepében. De majd meglátjuk. Most már kíváncsian várom Spa Francorchamp-ot is.

Képek: facebook www.f1-live.hu, formula.hu