WTCC: Fenomenális futamok, Michelisz bravúrok - mi kell még?

"Erről szól a túraautózás!!!!!!!!!"

Michelisz Norbert két 6.hellyel kezdte a szezont. Ez önmagában is az eddigi legjobb szezonkezdés, hát még ha mind a kétszer a mezőny végéről kellett rajtolnia. Egyébként meg olyan brutálisan izgalmas futam volt, hogy még nem sikerült mindent feldolgozni.

Pokoli hőségben zajlott a futam, 39 fokos levegő mellé több mint 60 fokos aszfalt dukált. Nem is értem, miért jó az argentin nyárban futamot rendezni, illetve az indokot értem, és alapvetően nem baj, ha meleg futam van, de a helyszínen már jóval nehezebb lenne ezt elviselni.

Nem untatnék senkit a folyamatos akciókkal, amik a futamon voltak, annyira sok minden történt, tovább tartana elolvasni, mint megnézni. Volt pár negatívum (Norbi leszakadó kereke - a kétkedők kérdezhetnék mi lett volna, ha az nincs), a Citroen hatalma sajnos megtörhetetlen, az egyetlen esélyes a Honda lehet. Monteiro, Tarquini és Norbi, akiknek reális esélyük lehet talán a későbbiekben. A Lada komoly kérdés, a Chevrolet viszont jóval el van maradva az élmezőnytől.Az első futamot Jose Maria "Pechito" Lopez nyerte, ebben semmi meglepetés nincs, Argentínában legalább annyian és annyira szeretik, mint idehaza Norbit. A rajt után agresszív volt, amikor Mullert megelőzte és neki ennyi volt a futam, utána simán nyert. Azt gondolom még mindig ő a legnagyobb esélyes a 3 Citroen közül.

Komoly kérdés azonban, hogy mi lehet a márkatársaival. Bennani egy ámokfutó lesz sajnos, és nem tudom hogyan lehet elérni nála bármit is, de Maldonaldora nagyon emlékeztet, és az nem jó. Muller egyelőre el van maradva az elejétől rendesen, és peches is volt kicsit, de össze kell szednie magát. Az egóból visszavenni, és az autó erejét jól kihasználva lehet még jó.Ha valami igazán meglepett, akkor az az, hogy Sebastian Loeb, akinek azt gondoltam a rally való, és ha nyer, az a WTCC komolytalanságát jelzi, most nagyon nagyot ment. Ha nincs forgalomban, akkor a leggyorsabbak között van és tulajdonképpen hazai pályán verte el Lopezt. Tavaly is jól kezdte a szezont, szóval ez a győzelem még nem elég ahhoz, hogy egyértelmű esélyesként tartsuk számon, de ki tudja?

Szerintem nem ez a futam volt az, amelyik a mérvadó képet adja majd az egész bajnokságról, de igazából nem is érdekel. Ennyire nagyon régen élveztem WTCC futamot. És Michelisz Norbi is nem csak szépen csöndben került oda mind a két futamon a 6.helyre. Olyan keményen versenyzett, amire még nem volt példa. És mivel már rutinos, így az agressziót is a lehető legjobban használta ki. Nehéz róla objektív véleményt alkotni, de ő világbajnok alkat. 1 szóval se érheti panasz a mai teljesítményéről. Ami ebben az autóban volt, azt kihozta belőle még a mezőny végéről indulva is.

Most 1 hónap szünet a következő futamig, azon a pályán, aminél jobban pályát ember nem utálhat, de ha ilyen jó futamok lesznek ott, akkor nem fog számítani. Csak nehogy a sok baleset tegye emlékezetessé a futamokat....