Mit várhatunk idén a Száguldó Cirkusztól?

A 2015-ös szezon előzetese

Amikor ezeket a sorokat írom, akkor már bemutattak néhány autót, de még a jerezi tesztek előtt vagyunk, szóval tényleg vakon tippelgetés történik. Vagy mégsem?

Alapból nem túl jelentősek a téli tesztek, minden esetre ha izgalmas szezonban akarunk reménykedni, akkor fontos, hogy ezeket a teszteket ne a Mercedesek uralják. Akkor legalább a remény élhet bennünk... Persze így is fognak történni érdekes dolgok, tavaly mindenki Räikkönenre volt kíváncsi, miután visszament a Ferrarihoz, aztán végül nem úgy sikerült 2014, ahogy vártuk, de idén még több újdonság van:

  1. Ferrari: Sebastian Vettel szerződtetése volt talán az 1., amit bejelentettek. A helyzet eléggé hasonló a hétszeres világbajnok, Michael Schumacheréhez képest, bár Vettel jobban tette volna, ha 1-2 évvel hamarabb leszerződik. Így most mindenki azt gondolja, hogy megfutamodott Daniel Ricciardotól, de szerintem szó nincs erről. Mindenki unta már, hogy mindig nyer, de 2014 egy nehéz szezon volt a csapatnak, ezért a Red Bull elkezdett a másik pilótával foglalkozni.
  2. McLaren Honda: azt hiszem elég lenne ennyit mondani ahhoz, hogy az emberek kinyissák a szemüket, de mellé még ott van Fernando Alonso, hogy tényleg árgus szemekkel figyeljék őket. Két nagyon rutinos pilóta, akik utoljára 13 évvel ezelőtt voltak csapattársak.
  3. Red Bull: Kissé elbízták magukat, gondolják ha Ricciardo így tud menni, Kvyjat majd még ennél is jobb lesz jövőre, de ez kissé optimista gondolkodás. Ricciardo jóval tapasztaltabb volt tavaly ilyenkor, ráadásul ő el is verte Vergnet, ellentétben az orosszal.
  4. Lotus: Semmiségnek tűnik, de a Mercedes motorral lehet, hogy újra hasonló eredményeket fog szerezni Grosjean, mint 2013-ban. Maldonaldotól nagy csodát nem lehet várni, Grosjean 1 év alatt többet fejlődött, mint ő egész pályafutása alatt.
  5. Sauber: Talán itt lesz a legfeltűnőbb a változtatás, bár sajnos pénz beszél alapon történt. Felipe Nasr ígéretes, szerintem nem sok futamon fog alulmaradni a csapattársától, viszont színekben is megváltoztatja a Saubert rendesen.

Év elején szokás, hogy mindenki nagyokat mond, ezt teszi a McLaren is, a Ferrari is, a Mercedes is, bár nekik legalább okuk is van rá, hiszen brutális fölénnyel húzták be 2014-et.

A pályák terén is lesz némi változás, egész konkrétan jön Mexikó, egy régi-új pálya, utoljára több, mint 20 éve volt ott futam, bár ahhoz képest kissé átépítik a pályát, de a jellege állítólag megmarad. Ami viszont kellemetlen, hogy Monza is búcsúzóban van - bár Imola kopogtat, de kicsi rá az esély -, emellett nagy az esély rá, hogy már idén sem lesz Német Nagydíj. Ott a Mercedes, ott van Rosberg, Vettel, de ez sem elég! Hihetetlen, mennyire csak a pénz számít. Nem értem, Monaconak miért nem kell fizetnie, mert ennyi erővel azt is kivehetné, mert ott van helyette Szingapúr, ami szerintem sokkal szebb, és nem csak mert éjszakai futam.Az új McLaren Honda nem épp úgy néz ki, ahogy azt az emberek többsége várta volna, de tegyük hozzá, hogy a dohányreklámok betiltása miatt már nem lehet a Marlboro, mint főszponzor, szóval szerintem ezt meg lehet érteni. Attól még jól néz ki ez is, arról nem is beszélve, hogy messze nem végleges.

A Ferrari is nagyon érdekes lesz. Akárcsak a Lotusban, itt is 2 "apuka" indul neki majd a futamoknak, bár szerintem Raikkonen és Vettel a pályán kívül is jobban ismerik egymást (mindketten Svájcban laknak). Korábban egyszer már szóba került, hogy csapattársak lehetnek, igaz akkor még a Red Bullnál.

A helyzet nagyjából hasonló, mint amikor Hamilton ment a Mercedeshez a korábbi jó barát, Nico Rosberg mellé. Ők azóta csináltak pár szappanoperát, itt viszont csak Vettelen múlik, hogy lesz-e, mert Kimit még nem láttam nyíltan vitatkozni bármelyik versenyzőtársával. De ezek majd kiderülnek. Rosberg is kissé megváltozott annak hatására, hogy lehetősége lett a világbajnoki címre, ők viszont már nyertek vb-t, szóval a pszichológiai oldal jóval egyszerűbbnek tűnik.

Szóval azt gondolom, az első néhány futamról előre kár beszélni, egyenlőre remélem, hogy izgalmas futamok lesznek, aztán 2014-ben is sajnos elég hamar rá kellett ébredni, hogy nagy csoda nem lesz. Sajnos 1 kézen meg lehet számolni a jó futamokat, pedig egyre több és több futamok vannak a naptárban, de ez csak akkor jó, ha mind izgalmas futamok.