MotoGP: A 800. (kaotikus) királykategóriás futam Lorenzo győzelemmel

Szöveges összefoglaló az őrült Aragón Nagydíjról

Nem tudom, hol kéne egészen pontosan kezdeni, ugyanis kicsit furcsa, de legalább pozitív értelemben furcsa érzések kavarognak bennem a futam után. A Forma1-es Szingapúri Nagydíj szerintem arra se volt méltó, hogy megírjam, hogy mennyire unalmas volt, ehhez képest a DTM, vagy a MotoGP....__gp_3051ok_original.jpg

Már a warm up is érdekesen alakult, hiszen az eső, de elsősorban az óriási köd miatt 1 órával el kellett halasztani a kezdést, így csak a MotoGP rajtjára tudtak visszatérni a normál menetrendhez. Alapvetően ennek még nem lenne nagy jelentősége, hiszen azért egy Moto3-as meg egy Moto2-es verseny alatt bőven föl lehet szárítani a pályát, még felhős, hideg időben is, ha nem jön utánpótlás. Egy darabig nem is jött.... no de addig el is kell jutni.

Gondolhatta ezt magában Rossi, vagy Iannone, ők ugyanis a verseny eleji bukásuk miatt kimaradtak a káoszból és ennek nem feltétlenül örültek. Bár a bukásukban benne van az is, hogy a kevert bukótér (fű, műfű, aszfalt, kavicságy) eléggé megnehezíti a versenyző dolgát, főleg mivel nem egyformák a tapadási viszonyok rajtuk és akkor még arról nem is beszélve, hogy mennyire száradt föl.__lg46136_original.jpgA rajtnál Pedrosa jött el a legjobban, de aztán a nagy helyezkedésekben visszaesett, és Marquez ragadta meg az 1.helyet, de Lorenzo szorosan ott volt mögötte. Körökig nem történt semmi különös, aztán Lorenzo úgy gondolta, megmutatja Marqueznek, hogy ott van és ne felejtse el. Marquez először gyorsan visszaelőzte, de aztán Lorenzo megint beszúrt és előtte is maradt. De nem tudott elszakadni, Marquez visszaelőzte és a pályabírók elkezdték lengetni a fehér zászlót, ami azt jelentette, elkezdett esni az eső, majd később jött már piros csíkos fehér zászló, hogy nyitva a boxutca és lehet jönni motort cserélni.

Aleix Espargaro volt az első, aki bevállalta a motorcserét, de az élmezőnyből senki nem akart kijönni, hátha ki lehet húzni a futam utolsó harmadát slick gumival, mivel az eső nem volt túl erős. Eleinte. Lorenzo elkezdett kicsit óvatoskodni, Pedrosa meg szárnyra kapott, megelőzte Lorenzot és Marquezt is megtámadta, majd meg is előzte, de ezt persze Marquez nem hagyta és elkezdett csatázni.Miközben szinte mintha jégen mentek volna.99lorenzo,motogp_99lorenzo__gp_9370_original.jpgMire szinte mindenki bejött kerékcserére, Lorenzo is követte ezt a példát, akik pedig kint maradtak, közülük először Dovizioso, majd Pedrosa, végül Marc Marquez is eldobta a vasat. Egyszerűen fölúszott a motor a vízen. Doviziosonál a gáz, Pedrosánál a fék, Marqueznél pedig az első kerék tréfálta meg a motorost. Mire Pedrosa és Marquez visszaálltak, majd a már rendes esőben beevickéltek a boxba 1 teljes törött motorral megtett kör után, csak a 13. és a 14.helyre tudtak visszaállni. Az élen viszont teljesen megkavarodtak a dolgok.

Lorenzo nagy előnnyel vezetett és Rossi, Pedrosa és Marquez bukását kihasználva könnyedén szerezte meg a győzelmet. Jól taktikázott, az utolsó jól időzített motorcsere volt az övé, ráadásul talpon maradt, ehhez képest a Hondák fölösleges kockázatot vállaltak. Bár Marquez bajnoki címe még 2 bukás után sincs veszélyben. Pedrosa 2.helye annál inkább.__lg46707_original.jpgNagy meglepetésre a 2. helyen egy open Yamahával Aleix Espargaro ért be, aki elsőnek jött ki motorcserére és kicentizte, mivel Crutchlow gyorsabb volt, a motorja pedig az egyenesben sokkal erősebb, de előzni nem tudott, így maradt a 3. helyen, az első dobogója Ducatival.35crutchlow,41espargaro,99lorenzo__gp_5026_original.jpgEddig viszonylag emberi időben voltak a futamok, innentől kezdve nehéz lesz, hiszen jön Japán, Ausztrália és Malaysia, 3 keletre tengeren túli futam, szóval lehet készülni a korán kelésekre. De azt gondolom, ha ilyen futamokat látunk, akkor bőven megéri akár hajnali 3-kor is fönt lenni és nézni, mert kiváló futam(ok) voltak mind a 3 kategóriában. És még az is lehet, hogy extrém időjárás sem kell hozzá, hiszen száraz pályán is láttunk már jó futamokat. Majd meglátjuk.