Autodromo Nationale Di Monza

Egy kis történelem, valamint a futam

Eltelt már pár nap a futam óta. Volt idő lenyugodni, átértékelni a helyzetet, bár azt gondolom ezen a futamon nagyon sokat elmélkedni fölösleges. Annyira azért nem volt izgalmas, még ha történtek is akciók, nagyon meglepő talán nem volt. Ami minden esetre nekem a kedvencem, hogy milyen sokan kilátogatnak és szurkolnak - révén Olaszországban vagyunk - a Ferrarinak. És ezt a pályát akarják kivenni....10408713_841570995867306_5384260134267526136_n.jpg

Gyakorlatilag semmi sem változott az elmúlt években, de nincs is szükség változásra. Ehhez képest a Parabolica kanyarnál megtették, bár a futamon végül nem volt jelentősége. Sokkal jelentősebb volt a célegyenes végén lévő első kanyar. Az akciók nagy része ott történt. Alonso kiesése (elég régen volt műszaki hibája), a Magnussen-Bottas akció, ami mindenkinek tetszett - még Bottasnak is -, mégis meg kellett büntetni Magnussent. Nyilván vannak, akik rendesen egyet értenek ezzel, de amikor még a vesztes fél is elismeri, hogy nem történt semmi, akkor ugyan nem kéne már mindenféle baromságért osztogatni a büntetést. Ennél sokkal durvább esetek is voltak már (három kedvencem Bruno Senna, Nico Rosberg és Sergio Perez volt), és általában nem volt semmilyen büntetés. Sajnos nagyon hiányzik a következetesség belőlük.

Szintén megér pár szót Daniel Ricciardo produkciója is. A futam során kicsit leírtam, mert szinte leparkolt a 12. helyen és nem nagyon jött följebb az elején. Aztán a kiállások után megtáltosodott és még Vettelt is elverte. Pedig most az edzéseken neki volt gondja és Vettelnek nem, szóval szerintem Ricciardo teljesítménye futamról futamra elismerésre méltó, ha marad a Red Bullnál és szerez pár vb-címet nekik, akkor hamarosan könnyen Vettel sorsára juthat az irigyek és a rosszindulatúak számában.

A végére hagytam a bajnokság szempontjából legfontosabbat, a két Mercedes csatáját. Hamilton az elrontott rajt után csak a 2. volt, de hibába hajszolta Rosberget. Meglepődtem rajta, azt hittem, Rosberg fejben erősebb, de úgy tűnik, ravaszkodni tud, de igazán éles küzdelemben Hamilton a jobb. Erre bizonyíték Bahrain, de akár Barcelona vagy Hungaroring is. Persze Rosbergnek is voltak nagy futamai, rögtön a szezonnyitó, vagy Kanada, de ezekről már fölösleges beszélni. Mert jelenleg már csak a pontkülönbség számít. 22 pont Rosberg javára. Ha figyelembe vesszük, hogy Hamiltonnak 3, míg Rosbergnek csak 1 nullás versenye volt, akkor az Hamilton javára szólhat, hogy ennek ellenére 1 futamgyőzelemnél is kisebb a hátránya.1956779_841989299158809_4976731692476337370_o.jpgHa mindkét pilótának van csak egy kicsi esze is, akkor Daniel Ricciardo lehet akármilyen ügyes, nem fogja tudni befogni őket. Egyszerűen a Mercedes jobb, mindenkinél. De ugyanakkor a Red Bull pályái most jönnek igazán (Szingapúr, Suzuka), úgyhogy ha megint történik valami konfliktus vagy váratlan a pályán, akkor ő ott lesz és igyekszik kihasználni. Idén eddig 3-szor sikerült neki, de senki másnak nem sikerült. Sőt, ha olyan szempontból nézzük, akkor futamon Ricciardon kívül csak Alonso és Bottas volt, akiknek 1-szer sikerült Mercedes előtt célba érni. Idén talán a mezőny 3 legjobb pilótájáról beszélünk. De majd meglátjuk jövőre... Egyenlőre a jelennel érdemes foglalkozni, 2 héten belül jön Szingapúr, és a Mercedesek csatája egyre élesedik. És muszáj, hogy még összeakadjanak párszor, mert gyakorlatilag meg van írva. Mind a két autó jó, mások ellen nem is tudnak küzdeni.10603563_841238999233839_4667990430844824706_n.jpgA létező legjobb hír, hogy Michael Schumachert hazaengedték a kórházból. Ennek jobban lehet örülni, mint akárhányadik világbajnoki címének. Lehetett őt utálni fénykorában, de most szerintem azok is örülnek. És a pilóták is hiába nem kedvelték, akkor volt igazi a győzelem, ha Schumacher ellen sikerült azt megszerezni. És ez nagyon kevés pilótának sikerült.... És jelenleg is úgy néz ki, hogy Schumacher fog győzni. Kérdés, hogy mikor "veheti át a trófeát". KEEP FIGHTING MICHAEL!!!